pigg häst

Hade en mycket pigg häst idag, red själv på banan först och då reste hon sej 2 ggr precis när ja hoppat upp och bockade lite. Bockade en hel del i galoppen för hon var så pigg sen också, bushäst. Gjorde inget särkilt mest red för att få ut energin då jag inte vill ha en galen häst imorgon för då ska vi iväg på hoppträning :) Så blev inget direkt bra ridpass, hon var så pigg i början så kändes inte som jag fick till nåt bra alls, men sen lugnade hon ner sej. Får se om jag ska dra ner lite på maten igen, fast hon får bara ½ krafft om dagen. Fast att hon pigg gillas ju såklart hehe ;) men det är hon allt sen är det bara mer eller mindre :)
Tror sadeln börjr ligga lite dåligt också, ligger rätt hårt fram och så har hon vart lite sur att bli sadlad nu 2 dagar. Men måste ju besikta henne innan jag köper en ny sadel liksom, förhoppningsvis blir det besiktning på nästa tisdag, annars den efter.



nu sova! och vänta på min goa älskling som kommer och kryper ner när han slutar jobbet imorgon bitti, hihi ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0